lenaphforever

Alla inlägg under augusti 2014

Av LenaPhFan ForEver - 11 augusti 2014 21:18

Pressbilder på Lena philipsson : fotograf copyright : Morgan Norman

Av LenaPhFan ForEver - 10 augusti 2014 22:32

Veteranerna Lena Philipsson och Eric Gadd är rookies i Diggiloo-gänget i sommar. De vill båda göra nya saker och bli bättre på det de gör.
– Att fånga gammelgäddan är som att skriva en riktigt bra låt, säger Eric Gadd.


– Jag ser mitt hus, säger Eric Gadd och spanar ut från terrassen på hotell Anglais vid Humlegården.

De bor båda på andra sidan parken och träffar ibland på varandra i mataffären. De kände till varandra men kände inte varandra före den här sommaren.

Nu står de på scen tillsammans och reser land och rike runt med Diggiloo.

– Jag höll egentligen på med en akustisk platta av mina gamla låtar, men jag tyckte att det här lät så kul att jag sköt på det projektet till hösten. Jag har saknat och längtat efter att vara ute och spela på sommaren, säger Eric Gadd.

Lena Philipsson har varit tillfrågad flera gånger tidigare men då har det inte passat.

– Nu var tajmingen perfekt, säger hon.

Hon är van vid shower, men det är inte Eric Gadd.

– Det här är helt nytt för mig. Att man måste komma in exakt och hålla koll på tider och vara med i en ensemble. Jag har inte gjort det tidigare, säger han.

Det hjälper att gänget bakom föreställningen har roligt tillsammans. Det är lite som att åka på kollo.

– Komikern Per Andersson är en icebreaker. Han är likadan privat som på scen. Och jag gillar ju att skoja så jag är inte sen att hänga på, säger Lena Philipsson.

– Du är ju ett komiskt ämne, inflikar Eric.

Men Lena kan tänka sig att visa mer av sin allvarliga sida framöver.

– Humorn är ju också ett skydd. Det skulle vara spännande att vara mer allvarlig.

De har båda stått på scen i hela sina vuxna liv. Framgångar har kommit och gått. Att hela tiden pröva något nytt driver dem båda att fortsätta. Eric Gadd jämför låtskrivandet med fiske.

– En fiskare fiskar varje dag och någon gång får han upp en fet gädda. Jag jagar gammelgäddan. Att fånga den är som att skriva en riktigt bra låt, säger Eric Gadd.

Lena Philipsson tycker att det blivit roligare med åren.

– Jag känner mig mycket mer bekväm på scen nu eftersom jag är mer mig själv. Då kan man ta ut svängarna mer.

I år blir det sommarjobb för hela slanten. Ibland ansluter familjemedlemmar och de får några dagar ledigt här och där. Sommaren är musikfesternas tid men några egna festival- eller konsertbesök hinner de inte med.

– Nej, som artist hinner man inte gå på festivaler själv tyvärr, säger Eric Gadd och skrattar.

Lena Philipsson och Eric Gadd utmanar sig själva genom att testa nya saker.  

Presentation


LENA PHILIPSSON SLÄPPER NY MUSIK DENNA VÅR 2019

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

LenaPhForEver

 

Follow daily updates about Lena Philipsson :

Instagram

Bloglovin

Follow on Bloglovin

Lena Ph for Ever - Bloglovin

Follow

Ovido - Quiz & Flashcards